Hepskukkuu!

Olen saanut monta projektia aloitettua, ja mikään ei näytä valmistuvan lähiaikoina. Edellinen korsetin koevedos ei toiminut, joten jätin korsetit hetkeksi rauhaan. Jostain syystä olen poikkeuksellisesti jäljentänyt kaavoja ja leikellyt kaavoja, jota normaalisti olen inhonnut, vaan sen sijaan on ompelusten aloittaminen tökkinyt pahasti.

Olen kuitenkin alkuunsaattanut Past patternin krinoliinin, jonka palat tuli leikattua varmaan pari kuukautta sitten. Ja nyt olen sitä sitten ommellut kasaan, tosin nyt viimeinen ohje paperi on hukassa... eli pattitilanteessa ollaan, kunnes löydän sen. Niin ja vannemateriaalejakaan ei vielä ole hankittu Yllättynyt .Tämä siis työn alla:

712.gif

Koska sovitusnukkeni on kevyt muotoiltava rautalankahässäkkä, niin se oli ehtinut mennä pahasti lysyyn viimeisen muotoilun jälkeen, joten se on taas puristeltu oikeaan muotoonsa. Eli korsetti päälle ja sitten rautalanka hässäkkä päälle ja sitten se muotoillaan päällä, tosin siinä tietysti tarvitsi apukäsiä. Että jos krinoliinin ohjeet eivät piakkoin löydy, niin voin tehdä koeversioita 1860-luvun yläosista. Nyt on vaan niin monta rautaa tulessa, etten tiedä mitä sitä oikein tekisi. Ehkäpä etsisi niitä krinoliinin ohjeita, vaikka olen siinä vaiheessa kylläkin, että pitäisi tietää vannematskun leveys, että tietäisi minkäkokoiset vannekujat krinoliiniin ommellaan. Minä kun en ole vielä päättänyt, mistä ne hommaan.

Kakkosvaihtoehtona on tehdä jälleen koeversiokorsetti, koska olen sitä varten kankaatkin hankkinut... Ja mitään muita vaatteita ei oikeastaan voisi tehdä, ennen kuin on selvillä mitat joissa olen korsetin ja krinoliinin kanssa. Noh, mikään ei tule itsestään, joten jotain on alettava tehdä. Puolitoista kuukautta aikaa tehdä asukokonaisuuksia...

En tiedä mikä ihmeen pakkomielle tässä olisi tehdä uusi korsetti, koska minulla on yksi hyvä, malliltaan 1860-luvulle sopiva korsetti. Tosin, siinä ei ole juurikaan kiristämisvaraa... että siinä olisi hyvä syy tehdä hieman pienempi korsetti...

Joo, tää alkaa nyt tekemään vielä kerran korsetin kaavaa, jonka todella toivon olevan sitten sopiva.

T. Lada.